Neem contact op

QFF Funbikes
Koperslager 18
5521 DE Eersel

Tel: +31 (0) 497 511265
Faxnr: +31 (0) 497 517515
verkoop@quads-for-fun.nl


Openingstijden:

Maandag gesloten
Di t/m Vr: 09:00 - 17:30 uur
Zaterdag: 09:00 - 17:00 uur

Contactformulier
 

OER-Rally 2012

Teruggekomen van een vermoeiende maar geweldige OER 2012 ! We hebben werkelijk elk soort terrein als elk soort weersomstandigheden moeten trotseren maar daar gingen we tenslotte toch voor he

We zijn vanuit Eersel met ons QFF/Can-Am team vertrokken met de onze quads op de aanhanger en de servicewagen in ons kielzog. In totaal bestond ons eigen team uit Piet Versmissen, Fred Swinkels, JP en Inge vd Aa en ikzelf. Thomas Versmissen en Johan Bekkers bemanden de servicebus. Can-Am wil ik bij deze bedanken voor de aankleding van ons team en de servicejongens. Lerende van de OER in 2010 hadden we onze zaakjes een stuk beter voor elkaar deze keer. Dat moest ook wel want we hadden een aantal andere quadrijders, waaronder een aantal QV, service toegezegd dus wilden we op alles voorbereid zijn, wat dus nooit helemaal mogelijk blijkt te zijn.
Ikzelf heb sinds kort de nu al vermaarde Outlander 1000XT onder mijn bipsje welke we na plaatsing van Xxc-schocks hebben omgedoopt naar Outlander 1000WT.
Ik ben continu op zoek geweest naar de juiste afstelling van de shocks maar gezien de zeer wisselende omstandigheden valt dit nog niet mee. Op de lange keienpaden moet ie zacht staan maar dan worden de uitstekende steenpunten soms niet zachtzinnig opgevangen door de front skidplate. Staat ie stroever voor op de zandpaden ( ik mag graag driften, ook wel genoemd gummen ) dan moeten de onderarmen een deel van de eventuele hobbels opvangen wat dan in de avond weer problemen oplevert bij t pintje heffen. Maar al met al zal dit altijd een compromis blijven en ben ik reuze tevreden over de prestaties. Overigens heeft mijn quadje zonder enige noemenswaardige problemen de toch volbracht. Overigens knapte wel een riem wat te wijten was aan een dichte filter op de luchtinlaat, oplossing: men neme dit filtertje en deponeert t in de vullisbak. Ik heb enorm genoten van t feit dat ik heerlijk alle modderbakken, modderpaden en baggerputten kon nemen zonder zelf als kleipoppetje te eindigen (wat ik gewend was met mijn Renegade’s)
Dit jaar deden er een behoorlijk aantal quads mee, als ik het goed heb : 17 Can-Am’s en 3 Yamaha’s. Als liefhebber is dit een prachtig gezicht. ook de sfeer was bijzonder goed, zowel tijdens de etappes als tijdens de “nabesprekingen” Geweldig om te zien hoe een aantal bekenden en onbekenden mooi samenwerken en elkaar vooruit helpen
Voor een aantal van deze voertuigen verleende we de service. Ik moet zeggen dat we in vergelijking mat 2010 meer stukken hadden maar gelukkig konden we vrijwel alles ter plekke, oa dankzij Thomas en Johan, verhelpen. Onder andere een benzinepomp, ventilator en zelfs complete Powersteering (DPS) hebben we moeten vervangen. Deze DPS hadden we niet bij ons maar gelukkig hebben we links en rechts wat internationale Quadvrienden zodat er binnen 12 uur een DPS per trein arriveerde vanuit een uithoek in Roemenië. Deze gast zit nu zelf zonder DPS op zijn Ltd maar dat lossen we ook wel weer op
Gelukkig waren er ook dit jaar géén serieuze gewonden, alhoewel ik bij een enkeling behoorlijke blaren op de handen zag Wel ging een deelnemer proberen hoe sterk zijn nieuwe Outlander XMR wel niet was. In een poging een begerenswaardige top te bereiken besloot de coureur voortijdig af te stappen toen zijn quad slagzij maakte , een slim besluit want 15 koprollen is ook voor een die-hard iets teveel van t goede. Uiteindelijk is de XMR op een zeer moeilijk bereikbare plek beland waardoor onze Roemeense vrienden dienden te worden ingezet en er een dagtaak aan hadden dit voertuig, of eigenlijk de restanten daarvan, te bergen.
Ook onze Piet is geselecteerd voor Nitro-Circus want tijdens een afdaling ging hij een frontflip met halve twist uitproberen. En omdat hij nog niet helemaal klem zat besloot ik er nog maar even een zetje tegen te geven. Gefilmd is dit niet maar foto’s zullen zijn sollicitatie bij Travis Pastrana moeten ondersteunen. Na wat gelier, geduw en getrek (ook met t linkerbeen) kon onze hero zijn pad weer vervolgen.
Ondanks dat ik de route in grote lijnen al eens heb gereden kon ik er weer géén genoeg van krijgen, blubberen door de klei, racen over de ellelange zandpaden en behendig tegen de keien omhoog. Soms lange verbindingsstukken over de weg welke steevast worden beloont met een geweldige beklimming, adembenemende uitzichten of een geweldig stuk off-road dwars over de grasheuvels.
Kortom, nou ja kortom, een geweldige ervaring welke ook zeer zeker te danken was aan een fijne groep deelnemers en zeker niet te vergeten de organisatie.

OER…ik mis je al…..